Sunday, May 25, 2014

Susahnyaa nak dapat kerja ...

Masa sekarang ni memang susah betul nak dapat kerja . Tambah lagi aku ni . Kelulusan diploma kejururawatan tahun 2012 tapi sampai sekarang aku x berpeluang kerja lagi . Keputusan temuduga kerajaan tahun lepas pun gagal . Entah la . Xda rezeki lah tu .

Salah satu sebab nya aku susah nak dapat kerja sebab aku ni BMI obese . Welll faham lah kan . Mesti orang nak amik pekerja nya yakni nurse yg comel comel kurussss saje . Gila kecik hati aku . 2tahun aku berlalu macm tu ja . Kat perlis ni pulak . Merata aku mintak kerja . Tambahan pulak aku ni baru kahwin , x mengandung lagi . Jadinya bila p interview dan bagitau macam tu , trus ja depa cakap kami susah sikit adik nak terima pekerja yg baru kahwin ni , bukan apa nanti kalau mengandung xboleh buat kerja pulak , nanti nak cuti bersalin , kami susah pulak nak cari pekerja part time . Gila kau !! Sentap hati aku ! Ada ka mcm tu dalam akta pekerja ??? Geram gilaaak .

Last last aku duk rumah jadi surirumah berjaya ja . Sambil tu aku buat la bisnes kek kecil kecil . Mcm cupcake tu haa . Letak kat kedai mak aku jaa . Ada jugak la duit sampingan tu walaupun xbanyak mana .

Aku ni sekarang sampai terfikir . Plan terakhir kalau aku xda kerja jugak sampai tengh tahun ni , aku nak mintak kej kilang ja . Yg laki aku ni mulut dia dah duk ajk aku hijah balik kelantan dah . Alaaa bukan aku xmau . Tapi , yelahh iolss xbesa lagi nak duk gan mertuaa .. Hihihi .

Aku pun ada pujuk gak laki aku nak p penang . Yela kat sana peluang kerja banyak sikit la ek .. Tapi entah lahh . Selagi kami mampu nak bayar sewa rumah , hutang apa nya lagi . Selagi tu boleh lah . Insha allah .

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment